Vragen over Bedrijfsmagazines?

 

Bel of mail ons!

T. 06 - 10812159

hallo@tikimedia.nl

Bedrijfsmagazine

Hoe een bedrijfsmagazine zorgt voor (ver)binding

 

In de snelle, digitale wereld van nu is het ook wel eens fijn om informatie rustig te kunnen lezen. Ontspannen op een comfortabele stoel, met een kopje thee of koffie. Gewoon op papier en fraai vormgegeven. Waar je nog eens wat bij kunt schrijven of een snor en bril kunt tekenen op iemands gezicht, ongeacht of het een krant of (bedrijfs)magazine is.

 

Showcase voor jouw bedrijf

Een bedrijfsmagazine is een goed voorbeeld van een middel met verschillende doelen. Het hoeft niet alleen voor interne communicatiedoeleinden te worden ingezet maar kan ook als showcase met informatie over jouw bedrijf dienen. Een mooie weggever aan relaties en klanten. Een bedrijfsmagazine is duurzaam omdat de inhoud langer blijft hangen en draagt daardoor bij aan het versterken van jouw merk. Een magazine bevat storytelling en zet mensen in de schijnwerpers. Daarbij krijgt de lezer het gevoel dat ze jouw bedrijf echt leren kennen. Het zorg voor herkenning, persoonlijkheid, betrokkenheid en verbondenheid. En zaken waar (nog lang) over nagepraat kan worden.

 

Voor een relatiegeschenkenbedrijf dat diverse vestigingen heeft in het buitenland hebben we een glossy magazine gerealiseerd dat twee keer per jaar uitkomt en aan alle werknemers wordt uitgedeeld. Hierin worden de medewerkers op een leuke manier op de hoogte gehouden van alle ontwikkelingen en successen. Het magazine omvat ook aanvullende informatie over het bedrijf. Daarnaast is het leuk dat personeel zelf input kan geven over het reilen en zeilen op hun eigen afdeling.

 

Bedrijfsinformatie van hand tot hand

De directeur stipt in een voorwoord de actuele onderwerpen aan. Het magazine komt uit in drie talen en bevat een interview met één van de directieleden, informatie over het bedrijf, ontwikkelingen en successen. Teams stellen zichzelf voor en er is een ‘ Wist je dat’ rubriek waarop medewerkers hun weetjes kunnen plaatsen. Er is ruimte voor entertainment. Dit alles in een mooie en informeel vormgegeven glossy. Dit bedrijf heeft nu een mooie tool in handen om haar bedrijfsinformatie van hand tot hand te delen met haar werknemers.

 

Heeft jouw bedrijf ook behoefte aan het delen van informatie over producten, diensten, nieuws of activiteiten met medewerkers of andere doelgroepen? Met de voordelen en charmes die print met zich meebrengt - in en ondanks de snelle online wereld van nu? Dan zou een bedrijfsmagazine ook voor jou kunnen werken. Wij denken graag mee over de vorm, inhoud en uitvoering hiervan, zoals vormgeving, opmaak, beeld, (eind)redactie en interviews.

 

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. We adviseren je graag op maat en denken graag met je mee!

 

Wil je meer lezen over dit project, kijk dan hier.

Wil je geïnformeerd worden over creatieve communicatietools die we ontwikkelen? Schrijf je dan in voor het magazine voor creatieve communicatietools vol inspirerende voorbeelden en ontvang ze direct in jouw mailbox.

BEDRIJFSMAGAZINE