Vragen over

Jaarverslagen?

 

Bel of mail ons!

T. 06 - 10812159

hallo@tikimedia.nl

Jaarverslag

Een goed moment om jezelf te profileren

 

Een jaarverslag saai? Een jaarlijks terugkerend ‘moetje’ om jouw bedrijf financieel te verantwoorden? Zet die gedachten uit je hoofd. Een jaarverslag is bij uitstek geschikt om je bedrijf te profileren, in de vorm en met de uitstraling die bij jouw bedrijf past.

 

Het jaarverslag is vooral een jaarlijks terugkerend overzicht van wat er het afgelopen jaar in de organisatie is gebeurd. En inderdaad, meestal met een financiële verantwoording. Maar er wordt ook een beeld gegeven van de werkmethoden, het soort cliënten, informatie over het personeel en de doelstellingen. Kortom: een uitgelezen kans om jouw bedrijf te laten zien, óp een aantrekkelijke manier.

 

Wat past bij jouw bedrijf en je relaties?

Het begin is misschien even lastig. Maar zodra je alle informatie hebt verzameld in een document en de cijfers staan in een overzicht, wordt het interessant. Hoe ga je dit vormgeven, verwerken en versturen?

Wij helpen je daar graag bij. Samen gaan we kijken hoe we het in een overzichtelijk en aantrekkelijk document kunnen zetten. We beginnen bij de inhoud; wat wil je vertellen en hoe? Het is een uitgelezen kans om te laten zien waar je als organisatie voor staat en om de mooie resultaten te presenteren. Er zijn vele manieren te bedenken hoe je dit op een originele en aantrekkelijke manier kunt doen. Wat past bij jou, je bedrijf en wat spreekt jouw relaties aan? Daar gaan we samen over nadenken.

 

Van infographic tot glossy magazine

We hebben klanten op veel verschillende manieren geholpen met een aantrekkelijk jaarverslag, waarbij ze zich niet alleen financieel verantwoordden, maar er meteen een prachtige showcase van maakten om te laten zien welke ontwikkelingen de organisatie heeft doorgemaakt. Voor een stichting maakten we bijvoorbeeld een samenvatting van het jaarverslag in een infographic die in een mailing werd verstuurd. Het volledige jaarverslag werd ter download aangeboden. De infographic was opgedeeld in onderwerpen en zo geschikt om op thema via mailings en social media te delen. Of wat te denken van een glossy magazine? Fijn om te geven én leuk om in de vergaderruimte neer te leggen! En wat dacht je van een (online) interactief programma waar je de kijkers verwelkomt met een persoonlijke videoboodschap in een geanimeerd jaaroverzicht met de belangrijkste acties van dat jaar?

 

Een mooie weergave van jouw bedrijf

Er zijn dus vele vormen te bedenken, ook hoe je het deelt. Welke vorm je ook kiest, hoe gaaf is het als je vol trots jouw jaarverslag op een originele en eigen wijze kunt presenteren en het direct een mooie weergave is van jouw bedrijf? Dan is het niet een eenmalig document maar een aantrekkelijk product dat een jaar lang kan dienen als showcase of portfolio van jouw organisatie. Je zult zien dat zelfs betrokkenen trotse ambassadeurs worden. Zie er dus niet tegenop, maar ruik je kans!

 

Wil jij ook een persoonlijk en origineel jaarverslag dat dient als showcase van jouw organisatie? Neem contact met ons op om de voorbeelden en mogelijkheden te bespreken. We adviseren je graag op maat.

 

Lees hier alle artikelen

 

Wil je geïnformeerd worden over creatieve communicatietools die we ontwikkelen? Schrijf je dan in voor het magazine voor creatieve communicatietools met artikelen vol inspirerende voorbeelden en ontvang ze direct in jouw mailbox.

JAARVERSLAG